Termeni și Condiții
Acord de utilizare Debtor.ro
1.Parțile Contractante
1.1. S.C. Legal 2 IT Concept S.R.L., cu sediul social în Municipiul Bucuresti, Calea 13 Septembrie, nr. 81, bl. 77A, sc. A, et. 8, ap. 23, sector 5, înregistrată la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J40/4560/2022, CUI 45774311, operatorul platformei www.debtor.ro în calitate de Prestator,
și
Clientul, utilizatorul platformei Debtor.ro și a tuturor serviciilor oferite prin intermediul acesteia au agreat urmatoarele:
Acesta reprezintă contractul propus de Prestator și trebuie acceptat înainte de comandarea oricărui serviciu oferit de Prestator. Orice comandă confirmată de Client, prin bifarea căsuței „Sunt de acord cu termenii si condițiile” reprezintă o acceptare din partea Clientului a ofertei Prestatorului, în condițiile stipulate de art. 9 din Legea comerțului electronic 365/2002. Bifarea căsuței reprezintă o semnatură electronică, în sensul art. 4 pct. 3 din Legea semnăturii electronice nr. 455/2001, având aceeași valoare cu o semnatură olografă.
Definiții:
Debtor.ro: site-ul de internet, precum și ansamblul serviciilor accesibile pe acest site web sau pe subdomeniile acestuia.
Serviciu: serviciile puse la dispoziție de Prestator prin intermediul site-ului www.debtor.ro, sub forma unui sistem de plată cu credite.
Client: persoană juridică care face o comandă pe site-ul www.debtor.ro sau se înregistrează ca utilizator.
Comandă: comandă de achiziționare a unuia sau mai multor servicii afișate pe site-ul www.debtor.ro, realizată de un client care își dorește să beneficieze de acel/acele servicii.
Vizitator: persoană fizică ce vizitează website-ul www.debtor.ro, fără a fi achiziționat servicii și fără să fi făcut o Comandă.
Creanță: drept pe care îl are creditorul asupra unei sume de bani ce i se datorează.
Creanţa certă: când existenţa ei neîndoielnică rezultă din însuşi titlul executoriu.
Creanţa lichidă: atunci când obiectul ei este determinat sau când titlul executoriu conţine elementele care permit stabilirea lui.
Creanţa exigibilă: dacă obligaţia debitorului este ajunsă la scadenţă sau acesta este decăzut din beneficiul termenului de plată.
Reprezentant legal: persoana care încheie acte juridice cu terţii în numele şi pentru societatea comercială sau o angajează în justiţie. Dreptul de a reprezenta societatea aparţine administratorului/administratorilor, afară de stipulaţie contrară în actul constitutiv.
Împuternicit: persoană autorizată a săvârși ceva în numele altcuiva; mandatar.
Taxa judiciară de timbru: categorie de venituri ale bugetelor locale care se percep cu ocazia formulării/introducerii unor cereri sau acţiuni la instanţele judecătoreşti (de orice grad) (se plătesc anticipat de către partea care formulează o cerere sau exercită o cale de atac).
Dovada calităţii de reprezentant: împuternicirea, procura legalizată sau extrasul din actul care atestă dreptul de reprezentare în justiţie al organului de conducere sau, după caz, reprezentantului desemnat al unei asociaţii, societăţi ori altei entităţi fără personalitate juridică, înfiinţată potrivit legii.
Competenţa (instanţei de judecată): Calitatea unei autorități publice de a face acte juridice. Competenta rationae materiae – competența jurisdicțională determinata de gradul și natura instanței de judecată. Competenta rationae personae – competența stabilită în raport cu situația părților litigante. Competenta rationae loci – competența stabilită în raport de locul unde s-a incheiat un act, s-a deschis succesiune, a avut loc o infracțiune etc.
Titlu executoriu: înscrisul întocmit de către organul competent, cu respectarea prevederilor legii, în virtutea căruia devine posibilă punerea în executare pe cale silită a creanţei pe care o constată, cu condiţia ca executarea să se circumscrie obiectului pe care acesta l-a determinat. (Ex: hotărârile instanţelor judecătoreşti pronunţate în procesele civile; actele autentificate de notarul public, care nu trebuie învestite cu formulă executorie, etc.)
2. Obiectul și acceptarea prezentului Contract de prestări servicii
2.1. Prezentul Contract de prestări servicii este aplicabil tuturor comenzilor sau conturilor realizate prin intermediul www.debtor.ro. Clientul se obligă să ia la cunoștintă de aceste condiții înainte de a realiza o comandă sau de a-și deschide un cont. Toate comenzile și deschiderea contului implică acceptarea de către Client a tuturor acestor condiții de prestări servicii. Acceptarea prezentului contract de catre client se face prin bifarea casuței „Sunt de acord cu termenii si condițiile”.
2.2. Prestatorul își rezervă dreptul de a modifica prezentele condiții de prestări servicii în orice moment. Versiunea aplicabila unei comenzi realizate este aceea în vigoare pe www.debtor.ro la momentul la care s-a plasat comanda de catre client.
2.4. Serviciile pot fi accesate de pe o serie de interfețe precum: aplicații desktop ce se instalează pe sisteme de operare Windows, Mac și Linux, aplicații iOS și Android și web browser.
2.5. Lista prețurilor serviciilor oferite se poate gasi la adresa https://debtor.ro/preturi-debtor/ și, după caz, de la un reprezentant al Prestatorului prin email sau telefonic. Prețul se va stabili de către Prestator în funcție de necesitățile Clientului. Plata serviciilor de către Client reprezintă acceptarea de către acesta a prețului oferit de Prestator.
2.6. Prin încheierea contractului, Clientul înțelege și confirmă faptul ca alți utilizatori (firme) cu care Clientul a interacționat în platforma Debtor.ro vor fi conștienți de faptul că firma Clientului utilizează serviciul Debtor.
2.7. Prezentul contract de prestări servicii este însoțit și trebuie interpretat împreună cu Politica de confidențialitate găsita la adresa: https://debtor.ro/politica-de-confidentialitate/
3. Durata contractului
3.1. Prezentul contract se încheie pe o perioadă nedeterminată începând de la data plasării comenzii sau data creării contului, iar obligațiile părților intra în vigoare de la această dată.
3.2. Imediat ce se efectuează plata tipului de pachet de credite ales, Clientul va avea acces la servicii din momentul confirmării plății de către Prestator. Anularea comenzii se poate efectua până în momentul efectuării plății. Orice erori survenite la comanda făcută de Client pot fi corectate până în momentul confirmării plății de către Prestator printr-un email trimis la contact@debtor.ro sau folosind mijloacele de comunicare puse la dispoziția Clientului în cadrul contului acestuia.
3.3. Contul Clientului va fi șters automat după 3 ani de inactivitate, calculat de la data ultimei logări.
4. Valoarea contractului și efectuarea plății
4.1. Pentru serviciile prestate, Clientul va achita Prestatorului contravaloarea pachetului de credite, respectiv numărul de credite aferent fiecărui serviciu prestat.
4.2. Prestatorul va trimite notificări cu ofertele și reducerile promoționale aplicate pachetelor de credite disponibile pe platformă.
5. Disponibilitatea serviciilor afișate
5.1 Oferta Prestatorului cu privire la servicii și pretul acestora este valabilă atâta vreme cât este afișată pe www.debtor.ro. Prestatorul își va îndeplini obligațiile contractuale imediat ce clientul va efectua plata aferentă serviciului selectat.
5.2. Orice modificări ale tarifelor sau cu privire la disponibilitatea serviciilor vor fi comunicate prin email la adresa de contact a clientului din contul de utilizator cu cel puțin 30 de zile înaintea oricarei modificări. Serviciile de mentenanță ale platformei sunt anunțate prin email.
5.3. Clientul este responsabil cu actualizarea datelor din contul de utilizator imediat ce intervin schimbări. Prestatorul nu își asumă responsabilitatea în cazul în care intervin prejudicii sau pagube de orice natură din cauza imposibilității de a accesa conturile declarate în contul de utilizator sau datorită neactualizării datelor de identificare din contul de utilizator.
5.4. Accesul la serviciile Debtor este posibil până la împlinirea unui termen de 3 ani de la data ultimei logări și/sau ștergerea contului de Client, indiferent de progresul tehnologic sau modificări. Acest acces cuprinde și actualizări legislative pentru serviciile disponibile, cât și asistența pe întreaga perioadă de desfășurare a prezentului contract.
5.5. Prestatorul depune toate eforturile pentru a oferi permanent accesul la serviciile oferite, dar nu poate garanta disponibilitatea serviciului decât în măsura de 90%. Perioada de disponibilitate nu include perioadele de mentenanță anunțate în prealabil prin email sau în cadrul serviciului, însă include acele perioade de mentenanță neanunțate. Ca atare, având în vedere dependența serviciilor oferite de accesul la Internet, posibilele limitări tehnice și de sistem ce pot apărea, Prestatorul își asumă o obligație de diligență în ceea ce privește disponibilitatea serviciilor conform procentului de mai sus.
5.6. În condițiile în care serviciul dorit nu mai este disponibil, din motive imputabile Prestatorului, Clientul își poate exporta documentele. În conditiile în care serviciul dorit nu mai este disponibil, din motive imputabile Clientului (neplata, încălcarea acestui contract etc.), Prestatorul se va strădui, fără a garanta însă, să ofere Clientului acces pentru a își exporta documentele. Prestatorul nu își poate asuma vreo obligație legată de modul cum aceste date pot fi încărcate în alte sisteme informatice.
6. Drepturile și obligațiile părților
6.1. Drepturile și obligațiile Clientului
6.1.1. Clientul este unicul responsabil pentru întreg conținutul existent în contul său sau pentru orice încălcare a legii sau a drepturilor unei terțe persoane.
6.1.2. Clientul se obligă să folosească serviciile oferite de Prestator în deplină legalitate și cunoscând dispozițiile legale în vigoare cu privire la activitatea pe care o desfașoară.
6.1.3. Se obligă să respecte în totalitate prevederile legate de drepturile de autor și protecția datelor cu caracter personal în ceea ce privește datele introduse în sistem.
6.1.4. Își asumă întreaga raspundere pentru crearea, personalizarea, administrarea, gestionarea, acuratețea și legalitatea documentelor emise și a fișierelor trimise, prelucrate sau salvate cu ajutorul serviciilor oferite.
6.1.5. Clientul va procesa datele cu caracter personal conform prevederilor legale în vigoare și are obligația de a respecta legislația în acest domeniu, iar Prestatorul nu poate fi făcut responsabil pentru niciun fel de prejudicii sau încălcări ale drepturilor terțelor persoane.
6.1.6. Înțelege și este de acord cu Termenii și Condițiile.
6.2. Drepturile și obligațiile Prestatorului
6.2.1. Prestatorul asigură:
· posibilitatea de a crea, administra și gestiona documentele emise prin intermediul serviciilor oferite.
· asistență de luni până vineri între orele 09:00 – 18:00 pentru probleme legate de platformă. Nu oferim asistență juridică sau în legătură cu situații litigioase.
· backup al datelor.
· conectarea la sistem printr-un protocol sigur de comunicare (https).
· sincronizarea datelor din contul de utilizator în așa fel încât să fie disponibile de pe orice tip de dispozitiv, de oriunde, prin accesul la Internet. Serviciile oferite nu funcționează sau funcționează în mod limitat în varianta offline.
6.2.2. www.debtor.ro acționează ca un găzduitor pentru conținutul adăugat de Client, în condițiile Legii 365/2002 privind comerțul electronic. În același timp, o parte limitată de date sunt stocate și pe calculatoarele Clientului. În schimb, datele nu sunt păstrate în browser sau pe mobil. Prestatorul nu își asumă responsabilitatea pentru pierderea parolelor de acces la contul de utilizator sau pentru activități ce pot compromite contul Clientului. În cazul în care Prestatorul primește o notificare cu privire la existența unor servicii cu o aparență nelegală realizată de către Client, își rezervă dreptul de a suspenda contul de utilizator sau bloca accesul la acesta.
6.2.3. Clientul poartă întreaga responsabilitate în cazul în care utilizatorii aprobați/împuterniciți de către Client încalcă dispozițiile documentelor precizate la punctul 6.2.4 al prezentului contract sau se angajează în activități ilegale sau imorale.
6.2.4. Prestatorul nu monitorizează și nu exercită niciun control asupra datelor și documentelor Clientului.
6.2.5. Prestatorul oferă un drept de utilizare (licență) neexclusivă și nelimitată în timp și spațiu, pentru folosirea serviciilor oferite, în condițiile prezentului contract.
6.2.6 Prestatorul are dreptul de a colecta date anonime despre modul de utilizare a serviciilor sale și de a le face publice în mod agregat.
7. Înregistrare, parole și responsabilități
7.1. Înregistrarea unui cont se face în mod gratuit. Prestatorul recomandă utilizatorilor înregistrați să nu dezvăluie nimănui parolele de acces.
7.2. Din păcate, nicio transmisie de date prin intermediul internetului nu poate fi garantată a fi 100% sigură. În consecință, în ciuda eforturilor noastre de a vă proteja informația și de a folosi protocoale securizate de transmitere a informației (https), Prestatorul nu poate asigura sau garanta securitatea informațiilor transmise de Client către Prestator. Așadar, orice informație trimisă către Prestator se va face pe riscul Clientului.
7.3. Orice acces neautorizat la elementele nepublice ale site-ul www.debtor.ro sau accesul altor persoane în afara celor autorizate la un cont Debtor reprezintă infracțiunea de acces fără drept la un sistem informatic și va fi sancționată conform legislației române în vigoare.
8. Raspunderea contractuală
8.1. Clientul garantează datele introduse și poartă întreaga responsabilitate pentru felul și scopul în care utilizează serviciile puse la dispoziție de Prestator.
8.2. Clientul este singurul responsabil cu privire la introducerea informațiilor într-un mod corect și complet, precum și cu păstrarea acurateții informațiilor sau a actualizării lor în contul Debtor.
8.3. Prestatorul nu poate fi ținut răspunzător în cazul în care Clientul se folosește de serviciile puse la dispoziție în scopuri ilegale sau imorale.
8.4. Clientul este de acord că este singurul responsabil și va despăgubi Prestatorul pentru orice pagubă, costuri sau limitări de profit care apar ca urmare a oricăror acțiuni frauduloase din partea acestuia. Prin prezentul document, Clientul înțelege și acceptă faptul că Prestatorul va transmite datele acestuia către organele de anchetă, în cazul în care legea îl obligă să facă acest lucru.
8.5. Deși în fiecare moment face eforturi în vederea asigurării calității și corectitudinii mesajelor publicate în site, Prestatorul nu poate garanta, expres sau implicit, în privința conținutului, a software-ului ori a produselor și serviciilor publicate sub egida sa. Prestatorul nu își asumă răspunderea, în nicio situație, pentru nicio daună sau eroare pricinuită direct sau indirect, pentru nicio lipsă de profit directă sau indirectă (incluzând, dar fară a se limita la această enumerare: daune pentru pierderea profitului, întreruperea unor afaceri, sau alte daune pecuniare), suferite ca urmare a utilizării sau a întreruperii utilizării ori a lipsei regularității informațiilor și serviciilor furnizate de site.
9. Încetarea contractului
9.1. Prezentul contract încetează în următoarele cazuri:
1. părțile convin de comun acord încetarea contractului;
2. neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă repetată a obligațiilor contractuale de către una din părți;
3. decizia unilaterală a uneia dintre părți, transmisă în scris celeilalte părți; recepția notificării de încetare trebuie să aibă loc cu minimum 30 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru încetarea colaborării;
4. în caz de dizolvare, lichidare, faliment, retragerea autorizației de funcționare a unuia din contractanți, caz în care părțile vor fi ținute a îndestula datoriile uneia către alta, datorii rezultate până la momentul intervenției cauzei de dispariție.
10. Exonerarea de răspundere
10.1. Prestatorul nu va răspunde pentru niciun prejudiciu material sau moral, orice pagubă sau costuri ce pot interveni din întârzierea plăților ce sunt în sarcina Clientului, precum și încălcarea de către acesta a oricăror obligații legale dacă nu sunt din vina Prestatorului.
11. Confidențialitate
11.1. Nici una din Părțile contractante nu are dreptul, fără acordul scris prealabil al celeilalte Părți:
1. de a face cunoscută orice informație confidențială unei terțe părți, în afara acelor persoane implicate în derularea și executarea contractului;
2. de a utiliza orice informație confidențială sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-și executa obligațiile asumate. Toate informațiile confidențiale trebuie marcate ca atare de partea care le invocă a fi confidențiale.
11.2. Restricția prevăzută anterior nu va fi aplicabilă dacă:
1. informația era cunoscută părții contractante înainte ca ea să fi fost primită în executarea prezentului contract;
2. informația era accesibilă publicului;
3. partea în cauză a fost obligată în conformitate cu dispozițiile legale să dezvăluie informațiile în cauză.
12. Forța majoră
12.1. Forța majoră exonerează de răspundere părțile, în cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract. Prin forța majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, apărut după încheierea contractului și care împiedica părțile să execute total sau parțial obligațiile asumate.
12.2. Partea care invocă forța majoră are obligația să o aducă la cunoștința celeilalte părți, în scris, în maximum 5 zile de la apariție.
12.3. Partea care invocă forța majoră are obligația să aducă la cunoștința celeilalte părți încetarea cauzei acesteia în maximum 15 zile de la încetare.
12.4. Dacă aceste împrejurări și consecințele lor durează mai mult de 2 luni, fiecare partener poate renunța la executarea contractului pe mai departe. În acest caz, nici una din părți nu are dreptul de a cere despăgubiri de la cealaltă parte, dar ele au îndatorirea de a-și onora toate obligațiile până la această dată.
13. Legea guvernantă
13.1. Drepturile și obligațiile părților impuse de prezentul contract, precum și toate efectele juridice pe care acesta le produce vor fi interpretate și guvernate de legea română în vigoare.
13.2. Orice litigiu care are ca obiect acest acord va fi soluționat pe cale amiabilă, iar în cazul în care soluționarea amiabilă nu este posibilă va fi adus spre soluționare în fața unui arbitru. În condițiile în care părțile nu cad de acord asupra numirii unui arbitru în termen de 15 zile de la notificarea litigiului, competența va reveni instanțelor românești de la sediul Prestatorului.
14. Dispoziții finale
14.1. Părțile declară că au negociat toate clauzele prezentului contract și acestea sunt acceptate în mod expres prin semnarea contractului, orice înțelegere anterioară neproducând efecte juridice între acestea.
14.2. Prestatorul iși rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic acești termeni. În astfel de cazuri, vom informa Clientul în avans, prin postarea acestei politici pe website cu 15 de zile înainte de intrarea sa în vigoare, motiv pentru care rugăm Clientul să verifice periodic conținutul acestui document.
14.3. Orice notificare către Prestator trebuie trimisă electronic la adresa de email contact@debtor.ro.
Prezentul contract este disponibil la adresa https://debtor.ro/termeni-si-conditii/
Anexa 1
CONVENȚIE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
de catre Debtor.ro conform GDPR
Contract prelucrare date personale Operator (Client)– Împuternicit (Debtor.ro)
Prezenta anexa prevede regulile specifice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal trimise de catre Beneficiar, în calitate de Operator, catre S.C. Legal 2 IT Concept S.R.L, în calitate de împuternicit, în conformitate cu Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulatie a acestor date (denumit în continuare ”GDPR”), ca și orice legislatie nationala subsecventa cu privire la domeniul protectiei datelor cu caracter personal.
Art 1. Termeni
Dacă este cazul, termenii definiţi în Termeni si Conditii au acelaşi înţeles atunci când sunt utilizaţi în prezenta Convenție. În plus, definiţiile de mai jos se aplică prezentei Convenții:
Ø Afiliat înseamnă orice entitate care, în mod direct sau indirect, controlează entitatea vizată, este controlată de entitatea vizată sau se află sub controlul comun al entităţii vizate; “control”, în sensul prezentei definiţii, desemnează proprietatea sau controlul direct/ă sau indirect/ă asupra majorităţii de vot ale entităţii vizate;
Ø Legi şi Reglementări UE privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal înseamnă toate Legile şi reglementările aplicabile în România, indiferent dacă sunt legislaţie primară ( Legi naţionale şi/sau Regulamentul UE 2016/679) sau legislaţia secundară ( orientări ale grupului de lucru sau alte orientări emise de Autoritatea de Supraveghere), aplicabile prelucrării Datelor cu Caracter Personal în temeiul prezentei Convenții;
Ø Persoană vizată desemnează persoana identificată sau identificabilă la care se referă datele cu caracter personal;
Ø Date cu caracter personal înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale; în sensul prezentei Convenții, Datele cu caracter personal includ Datele cu caracter personal referitoare la condamnări și infracțiuni penale și Categoriile speciale de Date cu caracter personal;
Ø Datele cu caracter personal referitoare la condamnări penale şi infracţiuni înseamnă Date cu caracter personal referitoare la condamnări penale, infracţiuni şi/sau graţieri;
Ø Prelucrare înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea;
Ø Împuternicit înseamnă entitatea care efectuează prelucrarea Datelor cu caracter personal în numele Operatorului;
Ø Categorii speciale de date cu caracter personal înseamnă datele cu caracter personal care dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filosofice ori aparteneţa la sindicate, datele genetice şi biometrice, datele privind starea de sănătate, viaţa sau orientarea sexuală a unei persoane fizice;
Ø Autoritate de supraveghere înseamnă Autoritatea Naţională de Supraveghere şi Protecţie a Datelor cu Caracter Personal sau oricare altă autoritate căreia i s-au atribuit în România responsabilităţile de protecţie a Datelor în conformitate cu Legislaţia şi Reglementările UE privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal;
Ø Transfer înseamnă divulgarea sau punerea în alt fel la dispoziţia terţelor părţi ( inclusiv oricăriu Afiliat, sau împuternicit) a Datelor cu caracter personal fie prin transmiterea fizică a Datelor cu caracter personal respectivei terţe părţi, fie prin permiterea accesului la Datele cu caracter personal prin alte mijloace; din motive de claritate, stocarea şi copierea de siguranţă este considerată transfer în sensul prezentei Convenții.
Art 2. Obiectul prelucrarii
Obiectul prelucrarii datelor personale îl reprezinta prelucrarea de catre Împuternicit a datelor personale trimise de catre Operator în scopul furnizarii serviciilor stipulate în contractul principal de servicii Debtor.ro.
Art 3. Date colectate
Datele personale puse la dispozitie de catre Operator prelucrate în temeiul acestui contract sunt: datele personale sunt cele care apar pe documente, cum ar fi: Nume, prenume emitent document și date de identificare ale acestuia, email, telefon iar pentru clientii Operatorului persoane fizice: nume, prenume, adresa completa, și în functie de dorinta Operatorului – cont bancar, CNP, e-mail, nr. de telefon. De asemenea Operatorul poate adauga și alte date personale suplimentare în mod direct pe care Împuternicitul nu are cum sa le prevada.
Art.4 Categorii de persoane vizate
Categoriile de persoane vizate sunt:
- angajati ai Operatorului
- clienti ai Operatorului
Art. 5. Instructiuni specifice
În temeiul acestui contract Operatorul da urmatoarele instructiuni specifice Împuternicitului:
5.1. Sa colecteze și sa prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator în mod direct în scopul prevazut la art.7. Aceste date sunt cele specificate în articolul 3.
5.2. Sa trimita documente prin email sau printr-un serviciu postal, în numele Operatorului.
Art. 6. Durata prelucrarii
Durata prelucrarii datelor cu caracter personal este identica cu durata functionarii contractului principal de furnizare servicii.
Art. 7 Natura și scopul prelucrarii
Natura și scopul prelucrarii sunt cele stabilite de catre Operator în temeiul contractului principal și anume furnizarea serviciilor Debtor.
Art. 8 Sub-împuterniciti
În cazul în care prelucrarea datelor Operatorului sau anumite parti are prelucrarii se efectueaza de catre Împuternicit prin intermediul altor persoane, numite sub-împuterniciti, acesta trebuie sa respecte urmatoarele principii:
8.1. În temeiul acestui articol Operatorul întelege sa autorizeze Împuternicitul sa prelucreze datele sale prin urmatorii sub-împuterniciti pentru urmatoarele activitati: orice serviciu postal autorizat pentru prestarea de servicii diverse de scanare, printare, anvelopare, ambalare, transmitere, receptionare, arhivare documente sau alte servicii stabilite de Parti.
8.2. Pentru sub-împuterniciti viitori, Împuternicitul primește o autorizare generala de a subcontracta cu orice alt furnizor din U.E., EEA sau tara cu nivel adecvat de protectie recunoscut prin decizie a Comisiei Europene, care este necesar pentru anumite parti ale procesarii datelor conform prezentului contract care ofera un nivel de securitate adecvat, cel putin la nivelul prezentului contract. Aceasta autorizare include obligatia de informare a Operatorului, printr-un mesaj prin contul de pe site-ul Împuternicitului sau prin email. Operatorul are posibilitatea de a formula obiectii în termen de 2 zile lucratoare.
Art. 9. Drepturile și obligatiile Operatorului
- Dreptul sa primeasca informatii de la Împuternicit sau sa verifice prin auditor mandatat daca Împuternicitul are și pune în aplicare masuri tehnice și organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea sa respecte cerintele prevazute de GDPR; verificarea va avea loc în baza unei notificari scrise prealabile, transmisa cu cel putin 14 zile lucratoare înainte de efectuarea verificarii;
- Dreptul sa primeasca asistenta din partea Împuternicitului, în special pentru îndeplinirea obligatiei sale de a raspunde cererilor persoanelor vizate cu privire la exercitarea drepturilor lor prevazute de GDPR;
- Dreptul de a face obiectiuni cu privire la alti sub-împuterniciti conform art. 8.2;
- Sa respecte obligatiile sale conform GDPR în calitate de Operator cu privire la datele cu caracter personal colectate sau prelucrate de Împuternicit, pe seama sa;
- Obligatia de a face informarea persoanelor vizate conform GDPR, inclusiv în ceea ce privește informarea cu privire la prelucrarea datelor de catre Împuternicit în temeiul acestui contract;
- Obligatia sa raspunda exclusiv de stabilirea temeiului legal pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ce face obiectul prezentului contract;
- Obligatia de a implementa masuri tehnice și organizatorice adecvate conform GDPR, inclusiv securizarea transferului datelor de la persoanele vizate catre Împuternicit;
- Operatorul întelege ca din momentul ștergerii datelor dupa încheierea prestarii serviciilor de catre Împuternicit conform obligatiilor GDPR și a art. 10 a acestui contract, datele nu mai pot fi recuperate și este întreaga responsabilitate a Operatorului sa se asigure ca și-a facut o copie completa a acestora.
- În toate situatiile în care Operatorul este cel care trebuie sa execute o obligatie, cum este, spre exemplu, informarea persoanei vizate cu privire la încalcarea securitatii datelor cu caracter personal, Împuternicitul nu poate fi tinut de inactiunile Operatorului din sfera acelei obligatii.
Art. 10. Drepturile și obligatiile Împuternicitului:
- Obligatia sa informeze Operatorul în termen de maxim 10 zile, în cazul în care, în opinia Împuternicitului, o instructiune încalca GDPR și/sau alta dispozitie legala privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Obligatia sa asigure securitatea datelor cu caracter personal prelucrate în numele Operatorului în conformitate cu art 32 din GDPR și cu art 11 din prezenta Anexa;
- Obligatia de a informa Operatorul fara întârzieri nejustificate de o încalcare a securitatii datelor personale ale Operatorului pe parcursul prelucrarii realizate de catre Împuternicit;
- Obligatia de a asista Operatorul cu toate informatiile necesare în vederea notificarii, daca este cazul, catre Autoritatea competenta pentru încalcarea securitatii datelor, dar fara a se substitui Operatorului în obligatia sa de notificare;
- Obligatia de a acorda asistenta Operatorului sa asigure respectarea obligatiilor prevazute la articolele 32-36 din GDPR;
- Obligatia de a asista Operatorul pentru solutionarea cererilor persoanelor vizate sau de a transmite Operatorului orice cerere primita de la persoanele vizate, în legatura cu datele personale care au fost colectate și prelucrate de Împuternicit, în termen de maxim 5 zile calendaristice de la primirea acesteia. Aceasta asistenta nu se aplica în situatia în care Operatorul are deja în instrumentele tehnice furnizate de catre Împuternicit posibilitatea de a solutiona direct cererea persoanei vizate (de ex. Dreptul la acces – unde Operatorul are deja toate informatiile cu privire la ce date colecteaza);
- Obligatia sa nu transmita date cu caracter personal și/sau informatii confidentiale, ce pot fi date cu caracter personal, despre care a luat cunoștinta în timpul executarii contractului;
- Obligatia sa asigure instruirea personalului autorizat sa prelucreze datele cu caracter personal, cu privire la confidentialitatea acestor date;
- Obligatia sa includa obligatii de confidentialitate catre angajati și sub-împuterniciti;
- Dreptul sa dezvaluie anumite date cu caracter personal în virtutea unei obligatii legale sau a unei alte conditii prevazute de legislatie la solicitarea unei autoritatii, institutii publice sau instante judecatorești.
- Dreptul de a recruta sub-împuterniciti conform art. 8 sau în situatia în care a primit aprobare din partea Operatorului;
- Dreptul la acoperirea costurilor generate de asigurarea asistentei Operatorului, de catre Operator, în situatiile prevazute de GDPR conform art. 9, daca acestea depașesc costul lunar al serviciilor prestate de catre Împuternicit.
- Dreptul de a folosi informatii statistice anonimizate ca urmare a activitatilor prestate ca urmare a acestui contract sau a întregii sale activitati.
Art.11 Securitatea prelucrarii
11.1 Împuternicitul trebuie sa îndeplineasca masuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura masurile adecvate de securitate raportate la risc, conforme cu bunele practici în industrie. În stabilirea nivelului adecvat de securitate, Împuternicitul trebuie sa ia în considerare stadiul actual al dezvoltarii, costurile implementarii și natura, domeniul de aplicare, contextul și scopurile prelucrarii, precum și riscul cu diferite grade de probabilitate și gravitate pentru drepturile și libertatile persoanelor fizice, ca și riscurile care apar ca urmare a prelucrarii, în special cu privire la cele care pot duce care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizata a datelor cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.
11.2 În acest context Împuternicitul a stabilit aplicarea interna a urmatoarele masuri organizatorice și tehnice de securitate pentru securitatea datelor personale, luând în considerare tipul de activitate prestata:
- audit periodic de securitate
- acces limitat la baza de date pentru un numar foarte restrans de angajati ai Imputernicitului
- monitorizarea permanenta a accesului la baza de date
- criptarea conexiunii folosite de Operator pentru accesarea serviciului
- parolele clientilor stocate criptat
- copii de siguranta regulate
Art.12 Limitarea raspunderii
Operatorul este de acord sa exonereze Împuternicitul de orice raspundere pentru pagubele ce ar putea decurge din:
- nerespectarea contractului din cauza unor evenimente ce exced oricarei raspunderi a Împuternicitului;
- respectarea instructiunilor Operatorului sau nerespectarea instructiunilor Operatorului justificata în prealabil printr-o notificare referitoare la nelegalitatea ei;
- lipsa sau vicierea acordului persoanelor vizate sau a utilizarii unui temei legal greșit de catre Operator;
- nerespectarea contractului din cauza unor actiuni ale Operatorului.
Art.13 Delimitarea raspunderii
Operatorul și Împuternicitul își delimiteaza responsabilitatile cu privire la asigurarea protectiei datelor cu caracter personal (de exemplu asigurarea confidentialitatii sau a securitatii prelucrarii), în functie de accesul și controlul efectiv exercitat asupra datelor, atât din punct de vedere contractual, cât și tehnic
Art.14 Intrare în vigoare și modificari.
Aceasta anexa intra în vigoare pe 25 mai 2018 și este valabila pâna la modificarea ei de catre Debtor.ro și informarea clientilor în acest sens. Utilizarea contului dupa informarea clientilor înseamna acordul acestor cu privire la acest document.